پرش لینک ها

ذهن آگاهی پیشرفته

این مدیتیشن فقط برای حالت نشسته طراحی شده

اگر ذهن‌ آگاهی مقدماتی رو تمرین‌نکردید‌یا‌ ناقص انجام دادید، لطفا برگردید و این بخش رو کامل تمرین کنید.

من مطمئن هستم با تمرین و تکرار این بخش بسیاری از توانایی‌هایی که در زندگیتون دنبالش هستید رو راحت تر از اونچه‌که فکر کنید بدست میارید.

فقط ازتون‌می‌خوام حتی‌المقدور صبح که بیدار میشید، قبل از اینکه پیام‌ها و سوشال مدیاتونو چک کنید، قبل از اینکه صبحانه بخورید یا دوش‌ بگیرید این مدیتیشن رو انجام بدید و بعد به سراغ زندگی‌روزمره برید.

اگر نگرانید که دیر بشه ازتون میخوام کمی زودتر از خواب بیدار بشید، چون تاثیر این مدیتیشن در ابتدای روز چندین برابر خواهد بود.

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

گر ذهن آگاهی مقدماتی را تمرین نکرده‌اید یا ناقص انجام داده‌اید، لطفا برگردید و این بخش را کاملاً تمرین کنید. من مطمئن هستم با تمرین و تکرار این بخش، بسیاری از توانایی‌هایی که در زندگیتان دنبالش هستید را راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید به دست می‌آورید. فقط از شما می‌خواهم صبح که بیدار می‌شوید، قبل از اینکه پیام‌ها و شبکه‌های اجتماعیتان را چک کنید، قبل از اینکه صبحانه بخورید یا دوش بگیرید این مدیتیشن را انجام دهید و بعد به سراغ زندگی روزمره بروید.

اگر نگرانید که دیر شود از شما می‌خواهم کمی زودتر از خواب بیدار شوید، چون تاثیر این مدیتیشن در ابتدای روز چندین برابر خواهد بود. این مدیتیشن را فقط می‌توانید در حالت نشسته انجام دهید، سعی کنید در صورت بروز هرگونه درد، خواب رفتن اعضا یا خارش حرکت نکنید و صبور باشید. مجدداً یادآوری می‌کنم که هدف از تمرین‌های ذهن آگاهی، توقف ورود افکار یا رهایی از افکار منفی نیست، بلکه تقویت ذهن آگاهی، توانایی آگاه شدن از افکار، احساسات است.

این تمرینات دقیقاً برای این طراحی شده‌اند که فرق بین آگاهی و ذهن آگاه بودن را کاملاً درک کنید. یک مثال برایتان می‌زنم، فرض کنید سر کلاس درس نشسته‌اید، استاد هم دارد درس می‌دهد و شش‌دانگه حواستان به استاد است. فکرتان جای دیگر نیست، حواستان هم پرت نشده اما این به معنی این نیست که شما ذهن آگاه هستید. ذهن آگاه بودن شما به این معنی است که بدانید دارید شش‌دانگ به استاد گوش می‌دهید و حتی اگر فکری به ذهنتان خطور کرد، حواستان به آن است، به وضعیت جسمی و روحی و فضای اطراف هم آگاهی دارید.

آگاهی مثل یک پنجره است که بیرون را با آن می‌بینید، ممکن است سال‌ها از این پنجره به بیرون نگاه کنید ولی هیچ‌گاه تصویر خودتان را در آن نبینید. همچنین ممکن است سال‌ها مدیتیشن کنید ولی هیچ‌گاه ذهن آگاهی را تجربه نکنید.

از شما تشکر می‌کنم، بابت اینکه با صبر و حوصله تا اینجا ما را همراهی کرده‌اید. نواقص و کیفیت پایین ضبط و ویرایش را چشم‌پوشی کرده‌اید و با کامنت‌هایتان ما را تشویق کرده‌اید. می‌خواهم بدانید کاری که تیم دارما انجام می‌دهد یک کار دلی و داوطلبانه است، نوشتن کامنت و بیان احساس واقعیتان ما را واقعاً به ادامه‌ی کار ترغیب می‌کند و در مسیر پیشرفت نگه می‌دارد.

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.