پرش لینک ها

حضور آگاهانه در محل کار

این مدیتیشن برای حالت نشسته یا خوابیده مناسب هست

همه ما در محل کار ممکنه به هر دلیلی تجربه ی استرس رو داشته باشیم، گاهی برای چند دقیقه و گاهی برای چند روز این حس باهامون موندگار باشه و حتی شاید این حس رو در لحظاتی که از محل کار دوریم و در خونه و کنار عزیزانمون هستیم حسشون می کنیم اما می دونیم که از شرایط خاصی که در شغلمون داریم نشات گرفته.

این مدیتیشن به شما کمک میکنه در مدت زمان خیلی کوتاهی این شرایط رو مدیریت کنید.

دلیل کوتاه بودن این اپیزود ها این هست که بتونید به سرعت و در زمان کوتاهی که در محل کار در اختیار دارید این کار رو انجام بدید

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

در محل کار، تمرکز کردن بر روی فعالیت ها کمک میکنه به آگاهانه حضور داشتن و همینطور ثمربخش بودن بیشتر در زمینه ی کاری که انجام میدیم. شما رو دعوت میکنم به این که در جای راحت بنشینید، در حالت مدیتیشن قرار بگیرید،کمرتون کاملاً صاف باشد و شونه¬هاتون رو به عقب بکشید.
لحظاتی رو به خودتون بدین که با چشمان باز به اطرافتون نگاه کنید و اجازه بدین حضور آگاهانتون در زمان حال مشاهده¬گر محیط باشه. این عمل برای این نیست که از دنیای واقعی جدا بشیم و یا حواستون پرت بشه بلکه به شما کمک میکنه که هوشیارانه وصل بشین و با حضور خودتون ارتباط بگیرید.

به صدای من و موزیک بکگراند توجه کنید و همینطور آروم¬تر شدن خودتون رو حس کنین. زمانی که حس راحتی کردین چشماتون رو به آرومی ببندین. توجه کنین به حضور دنیا درونتون و این که چطور با دنیا بیرونتون در تعامل هست.تو این لحظه چه حس¬هایی رو دارین؟
توجهتون رو بیارین به نفس کشیدنتون، در شروع دم داشتن، حسی که داخل بینیتون از وارد شدن هوا دارین، برخورد هوا با پوست داخلی بینیتون، دمایی که هوا داره، مراحل تنفستون رو دنبال کنین و حسی که در جسمتون تجربه میکنین. با لطافت تمرکزتون رو بیارین به نیروی جاذبه زمین، این رو از پاهاتون که بر روی سطح زمین وصل شده حسش کنین.

این نیرو شاید قابل مشاهده نیست، اما کاملاً قابل درک هست، ازتون میخوام حس¬هاتون رو بدون هیچ قضاوتی تجربه کنین و حتی برچسب خوب یا بد بودن رو بهشون نزنین. فقط مشاهده¬شون کنین و بپذیرینشون.

به درونتون گوش بدین حس صلح هست، حس خوشبختی؟ چه چیزهای دیگری رو حس میکنین؟ تصور کنین اگر حستون رنگ خاصی داشت، اون میتونست چه رنگی باشه؟ داستان و یا چیزهایی که باعث این حس شدن رو رها کنین و فقط نظاره¬گرشون باشین. توجه کنین که این حس در کدوم قسمت بدنتون بیشتر حس میشه. آگاه باشین، این تجربه خود زندگی هست. هارمونی و تعادلی که بین خوشی و ناخوشی¬ها، شیرینی¬ها و تلخی¬ها، بالا و پایین بودن هاست. وقتی با این انرژی با حستون مینشینید، حستون شما رو کنترل یا هدایت نمی کنن. بلکه فقط از وجودتون گذر می کنن.

با سکوت همراه بشین و تمرین کنین بودن با حس¬هاتون رو. زمانی که حس کردین آماده¬این، آروم آروم چشماتون رو باز کنین. با آگاهی به اطرافتون توجه کنین و در طول زمان ادامه بدین به حضور آگاهانتون.

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.