پرش لینک ها
مدیتیشن مناسب تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا

مدیتیشن مناسب تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا

این روزها همه ما درگیر پیامدهای ویروس مرگبار کرونا شده‌ایم. زندگی همه ما دچار تغییرات اساسی شده است. انسان معمولا در زمان تحمیل تغییرات در سبک زندگی، دچار استرس، نگرانی و هیجان می‌شود. نگرانی از سلامت ماندن اطرافیان و عزیزان نیز، بخش دیگر این ماجرا است.

متاسفانه با این نگرانی‌ها و استرس‌ها، بدن دچار ضعف سیستم ایمنی می‌شود. اتفاقی که شاید برخلاف تلاش‌های ما برای تقویت سیستم ایمنی باشد.

کاهش استرس و مراقبه برای مقابله با کرونا، راز سلامتی در این روزها است. مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی به شما کمک می‌کند تا بدنی سالم داشته باشید و در مقابله با ویروس کرونا، بهتر عمل کنید.

چرا باید مدیتیشن کنید؟ مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی چه کمکی به شما می‌کند؟ چرا مدیتیشن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟ بهترین مراقبه برای مقابله با کرونا چیست؟

در ادامه، به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

چرا باید مدیتیشن کنیم؟

این روزها متاسفانه حال جهان ما، خوش نیست. اتفاقات ناخوش‌آیندی که از شیوع ویروس کرونا در تمام جهان افتاده، زندگی همه را دچار تغییر کرده است. شرایط اقتصادی پیش بینی نشده و مرگ و میرهای ناشی از کرونا، حس و حال اکثر افراد جامعه را به سمت و سوی افسردگی، خشم و عصبانیت برده است.

بدیهی است که در چنین شرایطی، بهبود استرس و نگرانی‌ها، گام مهمی در پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان است. در این میان، مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی با ایجاد آرامش در روح و روان‌تان، توانایی بهبود شرایط در بدن شما را دارا است؛ پس بهتر است در چنین شرایطی، از معجزه مدیتیشن استفاده کنید و مراقبه برای مقابله با کرونا را جدی بگیرید.

مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی چه کمکی بهما می‌کند؟

اگر مقاله مراقبه یا مدیتیشن را مطالعه کرده باشید، قطعا می‌دانید که فواید مدیتیشن چیست. مدیتیشن اساسا برای ایجاد تعادل ذهنی، بهبود عملکرد روح و جسم، بهبود سلامتی، کاهش درد و حس و حال خوب، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قطعا بهره‌گیری از مدیتیشن جهت افزایش سیستم ایمنی به شما کمک می‌کند تا آرامش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید و میزان قابل توجهی از استرس‌ها و نگرانی‌ها را کنار بگذارید.

بدیهی است که با انجام مراقبه برای مقابله با کرونا، می‌توانید سطح سلامت بدن‌تان را تا حد زیادی بهبود ببخشید. با آرامش ذهنی، توانایی مقابله با بیماری‌ها را خواهید داشت.

هرچه بدن در آرامش مطلوب‌تری باشد، سیستم ایمنی بدن توان بالاتری برای شناسایی ویروس خواهد داشت. ویروس کرونا، به‌دلیل وحشت عمومی که در کل دنیا به راه انداخته، در ذهن و روح انسان اثرات مخربی را ایجاد کرده است.

بسیاری از انسان‌ها، از وحشت ویروس کرونا، به شدت ضعیف می‌شوند. همین موضوع، بدن انسان را در آستانه آسیب‌پذیری قرار می‌دهد.

چرا مدیتیشن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

مدیتیشن آرامش ذهن به شما کمک می‌کند تا تعادل مطلوبی در ذهن و جسم‌تان ایجاد نمایید. تعادل ذهنی به شما کمک می‌کند تا در تحلیل موضوعات و حوادث به‌طور مدیریت شده‌ای عمل کنید. هرچه تعادل ذهنی شما مطلوب‌تر باشد، قطعا حس و حال بهتری خواهید داشت.

بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج با روحیه قوی، درمان شده‌اند. پس بدیهی است که روحیه خوب، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند!

با کمک مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی بدن می‌توانید این سیستم خاص و پیچیده را تقویت کنید. با تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان می‌توانید حتی در صورت ابتلا به کرونا، آن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و با تمرکز، تنفس‌ مطلوبی داشته باشید.

تمرکز بر تنفس، اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعی است که به شما کمک می‌کند تا در مواقع بحرانی روزهای ابتلا به کرونا، بدن‌تان را قوی‌تر حفظ کنید.

با رساندن اکسیژن مطلوب به اعضا بدن و ایجاد تعادل در سطح اکسیژن خون، می‌توانید با انرژی مطلوبی، به جنگ این ویروس بروید. مدیتیشن بالا بردن سیستم ایمنی، به شما کمک می‌کند تا بر روی تنفس‌تان تمرکز کنید و با موفقیت و سلامتی، روزهای بیماری را پشت سر بگذارید.

مزایای مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی

قطعا با دانستن مزایای هر فعالیت خاصی، می‌توانید انگیزه زیادی برای انجام آن پیدا کنید. به‌دست آوردن موهبت‌هایی که از مدیتیشن برای روح و جسم انسان حاصل می‌شود، اصلی‌ترین علت علاقه‌مندی انسان به مدیتیشن است.

مزایای مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی

در ادامه به مزایای مدیتیشن برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌پردازیم.

1- کاهش استرس

یکی از اصلی‌ترین تجربیاتی که با انجام مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی به‌دست می‌آورید، کاهش استرس و اضطراب است. بدیهی است که استرس عامل اصلی تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان است و با کاهش میزان استرس، می‌توان به قوی‌تر شدن بدن امیدوار بود.

2- بهبود کیفیت خواب

خواب و استراحت کافی، از عوامل مهم در سلامتی افراد است. شما می‌توانید با بهبود کیفیت خواب، حال مطلوبی را تجربه کنید. هر چه خواب راحت‌تری داشته باشید، توانایی‌ شما برای مقابله با بیماری‌ها بیشتر می‌شود. خواب عمیق و آرام، از دستاوردهای مدیتیشن موفق است.

3- تعادل در سیستم بدن

مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی، بدن را به تعادل مطلوبی می‌رساند. تعادل ذهن و جسم انسان، موجب می‌شود تا بدن در بهترین سطح از عملکرد خود در تمامی بخش‌ها به فعالیت بپردازد. قطعا شما با داشتن بدنی سالم، می‌توانید عملکرد قوی‌ترین در مقابله با ویروس کرونا داشته باشید.

4- روحیه مثبت

مدیتیشن یکی از بهترین روش‌ها برای کسب انرژی روزانه در انسان است. شما با استفاده از مدیتیشن می‌توانید احساسات منفی انباشته در ذهن‌تان را دور کنید و روحیه مثبتی برای خودتان بسازید. روحیه مثبت به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن روزگار سخت و دشوار را پشت سر بگذارید.

بهترین مراقبه برای مقابله با کرونا چیست؟

همان‌طور که بالاتر توضیح داده شد، مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی، بهترین راه برای قوی‌تر کردن بدن انسان در مقابل بیماری‌ها محسوب می‌شود.

اگر بخواهید بهترین مراقبه برای مقابله با کرونا را پیدا کنید، کافی است به مجموعه پادکست های مدیتیشن فارسی دارما مراجعه کنید.

با گوش دادن به این پادکست‌ها می‌توانید انرژی از دست رفته خودتان را در این روزها، بازیابیید. تمرکز و آگاهی بر تنفس، کمک زیادی به شکست ویروس کرونا می‌کند. سعی کنید با استفاده از مدیتیشن افزایش سیستم ایمنی، خودتان را در مقابل ویروس کرونا قوی‌تر کنید.

بخش چهارم : تقویت سیستم ایمنی (باصدای علی)

بخش چهارم : تقویت سیستم ایمنی (باصدای فریبا)

منابع:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/urban-survival/201602/new-study-shows-brief-meditation-can-reduce-anger

Guided Meditation Scripts

Free Guided Meditation Scripts

https://www.huffpost.com/entry/meditation-mind-body-spirit_n_5291361

پیام بگذارید

این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.