پرش لینک ها
کتاب نسل مضطرب

نسل مضطرب: جاناتان هایت

The anxious generation by Jonathan Haidt

“نسل مضطرب” به بررسی عمیق بحران‌های روانی نسل جوان و تأثیرات فناوری بر سلامت روانی آن‌ها می‌پردازد. این کتاب، پرسش‌هایی درباره تأثیرات مخرب دوران کودکی مبتنی بر تلفن همراه مطرح می‌کند و نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم با درک بهتر این چالش‌ها، تغییرات مثبتی در زندگی و آینده جوانان ایجاد کنیم.

خلاصه کتاب نسل مضطرب

“نسل مضطرب” نوشته جاناتان هایت، یک بررسی دقیق و پرچالش از فروپاشی سلامت روانی جوانان است که در دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی به شدت افزایش یافته است. این کتاب، پس از یک دهه ثبات یا بهبود، به دنبال پاسخ به این پرسش است که چرا نرخ افسردگی، اضطراب، خودآزاری، و خودکشی در میان نوجوانان به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

هایت، روانشناس اجتماعی برجسته، در “نسل مضطرب” با ارائه شواهد و داده‌های علمی، به بررسی دلایل این بحران روانی پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه دوران کودکی مبتنی بر بازی و اکتشاف مستقل، که در دهه ۱۹۸۰ آغاز به کاهش کرد، در اوایل دهه ۲۰۱۰ با ورود دوران کودکی مبتنی بر تلفن همراه به‌طور کامل از بین رفت. او مکانیسم‌های متعددی را بررسی می‌کند که این “بازسازی عظیم دوران کودکی” چگونه به توسعه اجتماعی و عصبی کودکان آسیب زده است.

سایر کتاب ها

شهر زبان

نسخه‌ی کاغذی

خرید کتاب

ای بوک

الکترونیکی

خرید کتاب
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.