پرش لینک ها

نقطه سر خط

خودشناسی در حقیقت پاسخ به این سؤاله که «من» چه کسی هستم؟

هزاران ساله که ادیان، عرفا، فیلسوف‌ها و داشمندان علمی جواب‌های مختلفی به این سؤال‌ دادن و هیچ جواب واحدی وجود نداره که ما اینجا بخوایم به شما بدیم.

اول ازتون می‌خوام چند لحظه به این سؤال فکر کنید. «واقعا شما کی هستید؟»

.

.

در ابتدا ممکنه شما تصویری که از خودتون دارید رو در ذهنتون بیارید یا جواب‌هایی مثل اسم، شغل و ویژگی‌های ظاهری به ذهنتون خطور کنه ولی اینا چیزایی نیست که ما بخوایم راجبش صحبت کنیم.

ما در این فصل می‌خوایم یک جواب بسیار ساده به این پرسش بدیم که نه تنها روی نگاهمون به زندگی بلکه روی کیفیت زندگیمون در عمل تاثیر بسیار زیادی بگذاره.

این روش بسیار ساده و در عین حال بسیار پیچیده‌اس و بدفهمی و سوء برداشت ازش بسیار متداوله.

اگر با یکبار گوش دادن و تمرین کردن براتون واضح نبود یا هیچ تاثیری حس‌ نکردید این کاملا طبیعیه. پس لطفا صبور‌ باشید و‌ تا آخر فصل ما رو همراهی کنید. اگر نیاز بود مجددا هر اپیزود رو گوش بدید و تمرین کنید.

قبل از اینکه شروع به توضیح دادن این روش کنم این نکته رو یادآوری میکنم که‌ تمام اونچیزی که در این فصل می‌شنوید و باهم تمرین می‌کنیم فقط برای آزمایش و تغییر نگرشه، عقیده یا واقعیتی نیست که بخواین باور داشته باشین. چیزایی که می‌گم نه خرافیه نه علمی ، نه ایدئولوژیکه نه مذهبی. فقط یک نگاه متفاوته به خودمون از درون و بیرونه.

نوعی از ذهن‌آگاهی با یک ابزار پر کاربرده که می‌تونید توی جهبه ابزار ذهنتون بگذاریدش و در مواقع مورد نیاز ازش استفاده کنید.

این روش یکی از جذاب ترین روش‌های ذهن آگاهی هست که من تا الان تجربه کردم و در زندگی‌ خودم و کسانی که می‌دونم این روش رو‌ درک کردن نتیجه‌اش رو به وضوح دیدم.

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

اول می‌خواهم از کسانی که از ابتدا ما را همراهی کرده‌اند، قسمت‌های مختلف را گوش داده‌اند و به دیگران هم معرفی کرده‌اند، ما را تشویق کرده‌اند و برایمان کامنت گذاشته‌اند، کسانی که بدون چشم‌داشت درخواست همکاری با دارما را داده‌اند و به همکاران دارما پیوسته‌اند تا بی‌منت به دیگران دهند، تشکر کنم.

این فصل اینقدر مهم و جذاب است که من برای منتشر کردنش ذوق و شوق دارم که می‌توانم بگویم شاید تمام راه را از ابتدا تا اینجا منتظر بودم که موقعش بشود و این فصل را منتشر کنم.

برای کسانی که تازه به جمع دارما پیوسته‌اند، پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع به گوش دادن این فصل، ذهن‌آگاهی‌ها را تمرین کنند؛ ذهن‌آگاهی مقدماتی و پیشرفته، ذهن‌آگاهی‌های کاربردی و طیف‌های ذهن‌آگاهی، چون به درک سریع‌تر این فصل بسیار کمک می‌کنند.

برای کسانی که از روی عشق و محبت به دیگران می‌خواهند دارما را معرفی کنند تا حال خوبی که خودشان تجربه کرده‌اند را دیگران هم تجربه کنند، پیشنهاد می‌کنم یک بخشی که مناسب می‌دانید را انتخاب کنید. مثلاً اگر دوست یا شخصی در خانواده‌تان مشکل خواب دارد، مدیتیشن‌های سمبلیک یا مدیتیشن و موسیقی برای خواب می‌تواند مشوق خوبی برای شروع مدیتیشن باشد. یا اگر دوست یا همکارتان مشکل تمرکز دارد یا دچار وسواس فکری و عادت‌های بد است، ذهن‌آگاهی‌ها خیلی می‌تواند سودمند باشد. برای کسانی که بیمار هستند یا درد دارند، اپیزودهای کاهش درد و کاهش اضطراب و ترس بسیار مفید است. یا اگر کسی را می‌بینید که با خشم و بخشش مشکلی دارد، می‌توانید اپیزودهای مربوط به آن را برایش ارسال کنید، یا در مورد روابط احساسی به همچنین.

خلاصه، منظورم این است که به جای اینکه پادکست را معرفی کنید یا لینکش را بفرستید، بهتر است یک اپیزود را به سلیقه خودتان انتخاب کنید و با روشی که راحت‌تر است به دیگران بدهید یا حتی کمکش کنید تا کست باکس یا گوگل پادکست را نصب کند. حتی اگر اینها را ندارد یا سختش است، می‌توانید فایلش را از تلگرام پیدا کنید و برایش بفرستید.

از اینکه با دارما همراه هستید و مهربانانه برای ما می‌نویسید و در کنار ما حضور دارید و همراهیمان می‌کنید، از شما سپاسگزارم.

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.