پرش لینک ها

نو شدن – مدیتیشن در طبیعت 1400

این مدیتیشن برای حالت نشسته و خوابیده مناسب هست و برای اجرا در طبیعت طراحی شده

لطفا در طبیعت یک مکان ساکت و آروم و بدون مزاحمت پیدا کنید، بله، ما به شما توصیه میکنیم این مدیتیشن رو ترجیحا در طبیعت ، با پاهای برهنه روی سبزه ها ، توی پارک یا در نقطه ای که حتی شده دید جزیی به سرسبزی این روزهای بهاری دارید انجام بدید ، رنگ سبز و برگها میتونن اولین پالسهای آرامش رو در وجودتون جاری کنن،

لطفا روی زمین ، بدون ملاحظه ترس از حفظ نظافت یا لمس سرسبزیها بنشینید، اجازه بدید پوست پاها و کف دستانتون چمنها یا خاک نیمه مرطوب رو حس کنه، چشمهاتونو اهسته ببندید و به کوچکترین صدای باد و عبورش از بین گیاهان و روییدنیها توجه کنید . اجازه بدید بدنتون به این جریان سیال سرزنده و پویا وصل بشه

تیم دارما سالی پر از آرامش و آگاهی برای شما آرزو داره

از همراهیتون سپاسگزاریم

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

 

لطفاً در طبیعت، یک مکان ساکت و آرام و بدون مزاحمت پیدا کنید. بله، ما به شما توصیه می‌کنیم این مدیتیشن را ترجیحاً در طبیعت، با پاهای برهنه روی چمن‌ها، در پارک یا در نقطه‌ای که حتی شده دید جزئی به سرسبزی این روزهای بهاری زیبا دارید انجام دهید. رنگ سبز طبیعت و برگ‌ها می‌توانند اولین پالس‌های آرامش را در وجودتان جاری کنند.

لطفاً روی زمین، بدون ملاحظه ترس از حفظ نظافت یا لمس سرسبزی‌ها بنشینید. اجازه دهید پوست پاها و کف دستانتان چمن‌ها یا خاک نیمه مرطوب را عمیق حس کند. چشم‌هایتان را آهسته ببندید و به کوچکترین صدای باد و عبورش از بین گیاهان و روییدنی‌ها توجه کنید. اجازه دهید بدنتان به این جریان سیال سرزنده و پویا وصل شود، نفس‌هایتان را عمیق‌تر بکشید و برای لحظاتی در سینه محبوس کنید. عالی است، مجدداً تکرار کنید.

به تمام هستی فکر کنید، به اینکه زمین و گیاهان و موجودات با پشت سر گذاشتن سرما و سردی و بی‌بار و برگ بودن یک زمستان طولانی، از خواب خمودگی بیدار می‌شوند و با نور و گرما به استقبال یک نو شدن و دوباره روییدن و سرسبزی می‌روند.

خودتان را قسمت کوچکی از این مجموعه‌ی زیبای پویای پر از فراز و نشیب تصور کنید. شما اینجایید و همه چیز دست به دست هم داده تا شما هم سال سخت و پر فراز و نشیبی را که پشت سر گذاشتید آهسته از سر بگذرانید. بیایید با آگاهی به آن نگاه کنید و برای تمام پختگی و توانایی‌هایی که برایتان حتی با سختی‌هایش این سال برایتان به ارمغان آورده، شکرگزار باشید و بعد از شکرگزاری آماده‌ی پذیرایی از بهترین بهارها و بهترین سال‌ها باشید.

شما با این آمادگی ذهنی، روح و وجودتان را با بهار همراه می‌کنید تا سهم خودتان را از رویش دوباره‌ی زمین و چرخه‌ی حیات موجودات به دست آورید.

چند نفس عمیق بکشید و برای لحظاتی به افکار سالی که گذشت اجازه دهید مرور شوند.

شما با تمام این حوادث و تلخی‌ها و تمام این خوشی‌ها و تجربه‌هایتان بوده‌اید که در نقطه‌ی اکنون ایستاده‌اید.

به یک جوانه کوچک فکر کنید، جوانه‌ای نحیف که خاک را به آهستگی و با تقلا می‌شکافد و با تلاش شبانه‌روزی سرش را بالا می‌آورد و به آغوش نور سلام می‌کند.

سال جدید قرار است با رویش زمین برای شما بهترین‌ها را به همراه بیاورد. احساس عمیق آرامش و خوشبختی را تصور کنید، نفس‌هایتان را شمرده‌تر کنید، وجودتان را با تمام خواسته‌هایتان یکی ببینید و جریان انرژی را از زمین به سمت رگ‌های بدنتان حس کنید.

با همین حال خوش آهسته آهسته چشم‌هایتان را باز کنید و با این موسیقی دقایقی طبیعت پیش‌ رویتان را با دقت و لذت نظاره کنید.

برای همراهی و مهرتان در سالی که گذشت، ما در تیم دارما بی‌اندازه قدردانتان هستیم.

سال نو مبارک.

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.