پرش لینک ها

حضور در زمان حال

در این فصل، عشق اصیل به شما میگیم که چطور از عشق وجودیتون که ویژگی بارز بیداری هست، استفاده کنید.

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

خوش اومدید. مدیتیشن رو با قرار گرفتن در یک حالت آروم و نشسته شروع می‌کنیم. آرامش داشته باشید و افکارتون رو رها کنید. سیستم های اطراف خودتون رو غیرفعال کنید و در فضایی بدون سر و صدا قرار بگیرید. ممکنه به دلیل فعالیت های روزانه و درگیری های ذهنی، کمتر به فکر آرامش درونی و روانی خودمون باشیم..
توجه کنید که آیا می‌تونید انرژی یا حرکتی رو در بدن خودتون احساس کنید، مثل یه گرفتگی یا خستگی.
اگر چنین احساساتی رو تجربه کردید، نگران نباشید و استقبال گرمی از اون ها بکنید. ( به اون ها عشق بورزید ) و بپذیرید. به خودتون تبریک بگید که تونستید به آرامش برسید و به جای فکر کردن به گذشته، حال و آینده تنها روی زمان حال تمرکز کردید. وقتی در زمان حال حضور دارید از این حقیقت که زنده هستید و در این جهان حضور دارید قدردانی کنید
این بدن، ذهن، قلب و این آگاهی و هشیاری و تجربه این احساسات یک هدیه ارزشمند‌‌ِ. مدیتیشن در کنار چیزهای دیگه ی زندگی، یک فرصت خوبه. فرصتی که می تونید از هدیه ای مانند زندگی لذت ببرید. شاعر معروف جان کیز میگه قابلیتی در وجود ما انسان ها وجود داره که به جای فکر کردن به گذشته، حال و آینده تنها به زمان حال توجه کنیم. به جای اینکه انرژی رو به بیرون هدایت کنیم، دریافت کننده ی‌ اون باشیم.
این حالت بخش مهمی از مدیتیشن رو تشکیل می ده و باعث رشد ما می شه و می تونیم از قابلیت های بی نهایت اون استفاده کنیم. با انجام فعالیت های کمتر می تونیم إحساس عمیق تر و گسترده تری رو از مدیتیشن دریافت کنیم.
منظور از این حالت اینه که این حس رو همون طور که هست بپذیریم و تجربه کنیم و هیچ کار دیگه ای نکنیم. تنها به بدن خودتون که در آرامش قرار داره برگردید و از این تجربه و آگاهی همون طور که هست لذت ببرید. اگر افکار مزاحم به سراغتون اومدن نگران نباشید. از اون ها استقبال کنید و اون ها رو در این مرحله از مدیتیشن بپذیرید. اگر افکاری شبیه “نیازی نیست کاری انجام بدی” یا “نیازی نیس بیشتر از این تلاش کنی” به سراغتون اومد، اون ها رو هم بپذیرید و با هشیاری و آگاهی خودتون آروم بگیرید..
به احساسات و تجربه خودتون اعتماد کنید. همین میزان کافیه. دست خودتون رو روی قلبتون بذارید و گرمای حاصل از مدیتیشن رو حس کنید. انرژی ها در قسمت جلو، بالا و پایین قفسه سینه قرار داره. اجازه بدید این نواحی آروم بگیرن. اجازه بدید تا این انرژی ها باقی بمونن. به این تجربه لبخند بزنید. تلاش کنید تا پذیرای این انرژی باشید. یک قدم به عقب برگردید و همه چیز رو همون طور که هست بپذیرید. حضور در زمان حال رو مجدداً تمرین کنید.
ممنون که در این قسمت از پادکست با من همراه بودید..

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.