پرش لینک ها

ذهن آگاهی چیست : روز اول

اپیزودهای این فصل به صورت روزانه منتشر میشه و از شما تقاضا میشه به صورت روزانه تمرین هارو انجام بدید.

از ابتدا شروع کنید و روزانه 10 دقیقه از وقتتون رو به ما اختصاص بدید.

این مدیتیشن ها در تمام حالات نشسته یا خوابیده و در هر زمان و مکانی قابل انجامه ولی پیشنهاد ما حالت نشسته و صبح اول وقت هست.

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

در این فصل قراره با ذهن آگاهی یا Mindfulness آشنا بشیم.

این سبک مدیتیشن به دلیل استفاده نکردن از موسیقی پس‌زمینه و سکوت‌های طولانی، از سبک‌های قبلی به مراتب دشوارتره، در عین حال تأثیرش هم به مراتب چشمگیرتره.

ذهن آگاهی ابزاریه که به ما کمک می‌کنه دنیا رو به شکل دیگه‌ای ببینیم، در لحظات چالشی مثل استرس، عصبانیت، ترس و درگیری‌هامون با آدم‌ها و اتفاقات روزمره‌ی زندگی، آگاهانه‌تر انتخاب کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم.

ازتون می‌خوام زمانی رو بگذارید و تمرینات ذهن آگاهی انجام بدید، چه با صدای راهنما و‌چه بدون صدا و در سکوت، یادداشت کنید تا در مجموع بدونید تا الان چند ساعت مدیتیشن ذهن آگاهی انجام دادید.

تمرینات ذهن آگاهی بهترین ورزش برای ذهنه. بعد از مدتی تمرین، تغییرات و بهبود‌هایی که اتفاق می‌افته رو به وضوح در آینه‌ی زندگیتون می‌بینید. درست مثل ورزش کردنه که من نمی‌تونم نشونتون بدم بعد از دو سال ورزش مداوم بدنتون چه شکلی می‌شه، ولی می‌تونید با کسانی که سال‌ها ورزش کردن، نتیجه‌ی ورزش رو متوجه بشید. منم نمی‌تونم به شما بگم بعد از این تمرینات دقیقاً توانمندی‌هاتون چه شکلی می‌شه، ولی می‌تونم قول بدم که زندگیتون رو می‌تونه متحول کنه.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تمرینات ذهن آگاهی به مجله‌ی دارما و وب‌سایت Dharmapodcast.com مراجعه کنید.

این بخش ذهن آگاهی مقدماتیه. تمرینات کوتاه هستن برای اینکه کاملاً براتون جا بیفته، بعدش می‌تونید برید سراغ ذهن آگاهی پیشرفته و کاربردی.

از اینکه صبورانه همراه ما هستید، ازتون سپاسگزارم.

مقاله های مرتبط به اپیزود در مجله دارما:
سایر مقاله ها

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.