پرش لینک ها

کمبود تمرکز، حواس پرتی، بیش فعالی (ADHD)

کمبود تمرکز‌، حواس‌پرتی و بیش‌فعالی ‌مسائلی نیستند که بشه بهشون جواب‌های ساده‌ی بله یا خیر داد و درمان‌های سریع و ساده ارائه داد، ولی در اینجا چند روش بسیار اثربخش و بی ضرر به شما معرفی می‌کنیم و ازتون میخوایم اگر براتون این مسئله حیاتی و‌ مهم هست؛ پادکست‌هایی که معرفی کردم رو گوش بدید.

و همچنین ازتون میخوایم پیش از اینکه به خودتون و دیگران برچسب ADHD یا بیش فعالی بزنید و شروع به مصرف دارو کنید به عواقب اون آگاه باشید و پیش از هر چیز سبک زندگیتون رو بازنگری کنید.

تلگرام

Telegram

کست باکس

Castbox

گوگل پادکست

Google Podcast

اسپاتیفای

Spotify

بدون تمرکز کافی یادگیری و انجام کارها برای ما به شدت دشوار خواهد بود. بدون یادگیری و انجام دادن کارها به صورت دقیق ما کارامدی لازم رو نخواهیم داشت.

‌ما یک اپیزود کامل در دارما کلینیک راجبه ADHD و کمبود تمرکز صحبت کردیم. همچنین دکتر آذرخش مکری ۳ اپیزود بسیار جذاب و شنیدنی دارن راجع به مسئله‌ی کمبود تمرکز که پیشنهاد می‌کنم اون‌هارو هم گوش بدید. لینک همشونو براتون در توضیحات قرار دادم.

هر صحبتی که در این اپیزود میشه راجع به کمبود تمرکز و بیش فعالی بزگرسالان هست و ارتباطی با بیش فعالی کودکان نداره.

کمبود توجه و بیش‌فعالی یا ADHD مسئله‌ای نیست که بشه بهش جواب‌های ساده‌ی‌بله یا خیر داد و درمان‌های سریع و ساده ارائه داد ولی در اینجا چند روش بسیار اثربخش و بی ضرر رو به شما معرفی می‌کنم و ازتون می‌خوام اگر براتون این مسئله حیاتی و مهم هست پادکست‌های کامل مرتبط رو‌گوش بدید.

اول از همه این که علاوه بر زمینه‌ی ژنتیکی یکی از شایع ترین عوامل بیش فعالی در بزرگسالا استفاده از گوشی ‌های هوشمند‌ و شبکه‌های اجتماعی هست. ساده ترین روش بهبود تمرکز تکرار تمرکز روی یک چیز هست. کسانی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند معمولا در مدت کوتاهی اطلاعات کوتاه و متنوعی بهشون میرسه اون هم در قالب تصاویر و این باعث کاهش توانمندی تمرکز در افراد میشه. برعکس مدیتیشن کردن و تمرکز بر روی تنفس یا نقطه‌ای از بدن مثل پیشونی می‌تونه به شکل معجزه آسایی باعث افزایش تمرکز بشه.

تحقیقات زیادی در مورد این مسئله هست که همگی در پادکست‌هایی که در ابتدای اپیزود معرفی کردم ذکر شدن.

بنابراین به شکل خلاصه هرچه استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو کاهش بدید و تمرینات ذهن آگاهی رو افزایش بدید تمرکزتون افزایش پیدا می‌کنه.

مورد دوم مصرف قند و کربوهیدرات هست که باعث کاهش تمرکز  و افزایش بیقراری و بیش فعالی میشه.

مورد سوم مصرف اومگا-۳ هست که می‌تونه تمرکز شمارو افزایش بده.

مورد چهارم مصرف کافئین هست که در افزایش تمرکز نفش زیادی داره.

همچنین دوش آب سرد و تمرینات هوازی به ویژه قبل از کارهایی که نیاز به تمرکز دارن به دلیل افزایش دوپامین می‌تونه تمرکز مارو زیاد کنه.

ازتون می‌خوام پیش از اینکه به خودتون و دیگران برچسب ADHD یا بیش فعالی بزنید و شروع به مصرف دارو کنید به عواقب اون آگاه باشید و پیش از هرچیز سبک زندگیتونو بازنگری کنید.

از‌ همراهی شما سپاسگزارم.

اپیزودهای دیگر این فصل:

فصل های دارما مدیتیشن
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه وب شما استفاده می کند.